Cum sa renunti la zahar, pe baza personalitatii tale

O dieta bogata in zahar a fost corelata cu boli de inima si de obezitate. Deci, atunci cand vine vorba despre abstinenta sau renuntare, inclina balanta in favoarea ta cu un plan unic pentru tine.

Esti impulsiv

Faptul ca permiti factorilor externi sa-ti influenteze obiceiurile alimentare se intampla multora dintre noi – chiar si medicilor. Pentru a iti da o stare de bine, observi ca adesea ravnesti la tort de morcovi chiar daca nu iti este foame. Odata ce te opresti si analizezi de ce isi doresti ceva dulce, iti dai seama ca de fapt cumpararea unei felii de tort e mai degraba un reflex, un raspuns la stres – si realizezi ca asta este raspunsul esential in a rupe legatura dintre stres si zahar. Când simti dorinta de a infuleca o tava de prajituri, in primul rand ar trebui sa te opresti si, apoi, sa iti pui intrebarea :de ce vreau acest lucru ?: tristetea, monotonia sau procrastinarea te determina sa mananci?

Devino curios despre poftele tale si incearca sa intelegi de unde vin si ce incearca sa rezolve de fapt. Constientizarea ca acest impuls nu vine din cauza senzatiei de foame, te poate ajuta sa iti planifici modalitati mai bune de a face fata acestei dorinte. Pregateste-ti cateva strategii de adaptare la indemana, cum ar fi sa stii pe cine poti apela (sau trimite mesaj) atunci cand ai nevoie sa te descarci emotional sau sa ai un jurnal pentru a te exterioriza.

Esti organizator

A renunta la zahar poate fi o sarcina dificila, deoarece acesta poate fi mascat sub multe nume, de la cele mai evidente (caramel, zahar brun) la cele ascunse (dextran, sorg). A-ti da seama ce poti sa mananci si ce nu, e dificil, mai ales daca esti pe fuga, spune Eve Schaun, autoarea cartii „Un an fara zahar: memorii”. Acesta este momentul in care ar trebui sa intervina latura ta de organizator. Schaub iti recomanda sa ai in jurul tau gustari pe care sa le consumi de indata ce te loveste senzatia de foame.

„Eu sunt tipul de persoana care, odata ce mi se face foame, toata vointa mea zboara pe fereastra. Planificarea a fost secretul meu pentru succes”, spune ea. Ia-ti cu tine gustari fara zahar, cum ar fi batoanele cu fructe si cereale , clementine sau banane, oua fierte sau sticksuri cu branza.

Ai tendinta de a renunta cand lucrurile devin complicate

A renunta la zahar nu inseamna de fapt ca trebuie sa renunti definitiv la acesta – mai ales daca esti un fan al dulciurilor. Toate la timpul lor. Multi experti recomanda o „indulgenta intentionata”. Planuieste ca, o data pe saptamana, sa mananci ceva ce iubesti foarte mult, fara sentimente de vinovatie (o briosa, o inghetata). Aceste indulgente organizate te ajuta, de fapt, sa mananci mai putin zahar in ansamblu.

Cand te simti vinovat, deseori te gandesti ca „ti-ai stricat ziua” si renunti la planul tau de a manca sanatos in continuare, ceea ce inseamna ca imediat te lasi prada dulciurilor. (Si dupa iti promiti ca o vei lua de la capat peste o saptamana.) Studiile arata, de asemenea, ca aceste restrictii de fapt alimenteaza dorinta de a manca ceva dulce, precum ciocolata, te fac sa te simti vinovat si te impiedica sa pierzi din greutate.

Ai o atitudine „totul sau nimic”

Daca mananci cateva bomboane M&M, vrei toata punga? Daca ai caserole cu inghetata in frigider, iti e greu sa le rezisti? Daca iti este mai usor sa nu ai dulciuri deloc in casa, atunci este posibil sa fii o persoana „totul sau nimic” cand vine vorba despre zahar. Dar, desi e un lucru inteligent sa le elimini din bucatarie, poate ar trebui sa faci inca un pas inainte. In faza incipienta, ar trebui sa renunti de asemenea si la fructe.

Zaharul din fructe poate declansa pofta de dulce pentru unele persoane. Pana cand dependenta de zahar este sub control si poftele intense de zahar au scazut, trebuie sa fii strict cu alimentele care contin zaharuri naturale sau zaharuri adaugate. De asemenea, este important sa atragi toti membrii familiei in acesta provocare, deoarece acestia te pot tenta daca vor consuma dulciuri in preajma ta.

Esti gurmand

Nu doar ca zaharul se ascunde in preparate neasteptate (cum ar fi dressing-ul salatelor, sosuri, mese congelate), dar de asemenea se regaseste in cantitati concentrate si in alimente bogate in carbohidrati, precum covrigi sau pizza. Asta inseamna ca poti fi un impatimit al zaharurilor si nici sa nu stii asta. Cartofii prajiti si pizza sunt tot pofte organice de zahar, dar in forme mai savuroase. De ce? Pentru ca acestea se descompun si se absorb rapid, ceea ce cauzeaza o crestere si o scadere rapida a nivelului de zahar din sange. Elimina aceste forme simple de carbohidrati din dieta ta.

Pentru a avea succes, trebuie sa exersezi simpla constientizare. Trebuie sa stii ca acesti carbohidrati rafinati (pastele, painea alba, covrigii), precum si cartofii prajiti contin de fapt multe zaharuri. Daca iti este des pofta de alimente bogate in carbohidrati (vafe, clatite) la micul dejun, acesta este un alt semn ca s-ar putea sa ai o dependenta de zahar. Sa recunosti aceste alimente si sa te limitezi in a le consuma este singura modalitate de a distruge aceasta dependenta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *