Cum sa faci fata singuratatii si sentimentului de izolare?

Oamenii de stiinta ne avertizeaza ca singuratatea poate fi o boala si efectele ei asupra starii de sanatate a unei persoane pot fi la fel de dramatice ca in cazul oricarei alte afectiuni cronice.

Poate ca esti doar intr-o etapa a vietii in care abia ai iesit dintr-o relatie si nu mai ai incredere sa investesti sentimental intr-o alta, poate abia te-ai mutat intr-un alt oras sau o alta tara si nu cunosti pe nimeni, indiferent care ar fi motivele pentru care te simti singur/a si izolat/a de semenii tai sunt cateva lucruri pe care le poti face pentru a lupta impotriva acestui sentiment.

1. Mergi in locuri aglomerate

O plimbare intr-un loc turistic cum ar fi o piata celebra, o cascada, sau pur si simplu la piata sau la un concert, orice loc in care se aduna multi oameni este o buna metoda de a scapa de sentimentul de singuratate si izolare.
Chiar daca nu vei initia conversatii cu cei din jurul tau, simplul fapt de a face parte dintr-o colectivitate, de a face acelasi lucru in acelasi timp cu alte persoane te va ajuta sa te simti mai bine.

2. Incearca dating-ul online

Poate ca nu iti doresti neaparat sa intri pe un site de matrimoniale ca sa-ti gasesti un viitor sot sau sotie ci doar vrei pe cineva interesat sa discute cu tine, sa va intalniti si sa socializati.
Dating-ul online nu este doar despre femei sau barbati in cautarea unui sot ci mai ales despre oameni singuri care isi doresc o relatie, companie si sa se distreze.

3. Fa voluntariat

Poate fi vorba doar sa te ocupi de un adapost de caini ai strazii carora sa le duci ceva de mancare sau sa te ocupi ca ei sa fie adoptati postand poze pe retelele de socializare. Poti incerca sa mergi la orfelinate si sa iti oferi timpul pentru a citi povesti copiiilor sau pur si simplu sa vizitezi caminele de batrani pentru a duce o floare sau a sta de vorba cu cei pe care nu-i mai cauta nimeni. Proiecte de voluntariat sunt usor de gasit, tot ce ai de facut este sa incerci sa te implici. Vei gasi in asta o satisfactie sufleteasca si companie.

4. Fa miscare

Mersul la o sala de fitness, jogging-ul dimineata sau seara intr-un parc sau pur si simplu plimbarile sunt o buna metoda de a te ocupa atat de starea de sanatate a trupului tau cat si de a iesi din casa si a fi in preajma oamenilor. Chiar daca nu te vei opri sa socializezi cu cineva in parc sau nu vei initia discutii cu ceilalti oameni de la centrul de fitness, vei iesi in societate si te vei bucura de clipe placute in natura.

5. Incearca terapia

Poate ca esti sceptic/a in privinta ajutorului pe care ti l-ar putea da un terapeut, insa nu strica sa faci o incercare. Un specialist care te va asculta cu atentie va fi mai mult decat un simplu partener de conversatie. Acesta poate sa te ajute sa te lamuresti in privinta unor aspecte ale vietii tale intime care au generat aceasta stare de solitudine si izolare in care te regasesti si poate chiar sa-ti indice care sunt domeniile unde ai de lucrat cu tine insati ca sa o depasesti.

6. Aminteste-ti ca singuratatea este temporara

Chiar daca te simti singur/a acum, asta nu inseamna ca vei fi asa pe veci. Esti singurul om in stare sa decida ce cale va urma viata lui iar viitorul este inca nescris.
Cu totii avem ceva de oferit intr-o relatie, asa ca nu te teme sa ai incredere ca undeva, candva cineva te va descoperi si va dori sa-ti fie alaturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *